Menu

środa, 20 kwietnia 2016

ZANIM SIĘ POJAWIŁEŚ, chusteczki, łóżko i ciepła herbatka - nic więcej...

Ostatnio jakoś zdania mi się nie kleiły, a słowa nie mogły połączyć w spójną całość... I tak oto minęło trochę czasu zanim zabrałam się za następną recenzję, choć w międzyczasie parę książek zyskało mnie jako wielką fankę.


Jedną z tych pozycji jest opowieść, która wstrząsnęła mną i zostawiła po sobie parę nieprzespanych nocy. A cóż to takiego? ZANIM Wam powiem, musicie wiedzieć, że nie warto się za to zabierać jeśli brakuje Wam chusteczek w domu. Albo jeśli chcecie sobie poprawić humor lekką lekturką - to nie, nie radzę... ZANIM SIĘ POJAWIŁEŚ - Jojo Moyes pozostawia naprawdę wiele do przemyślenia. Pokazuje też ile tak naprawdę mamy, najczęściej tego po prostu nie doceniając. Piękna, momentami naprawdę zabawna, ale powiedzmy sobie szczerze - to wyciskacz łez. Nie jest jakoś specjalnie zaskakująca, ale myślę, że i tak wielu z Was będzie potrzebowało więcej niż jedną chusteczkę.


Co się dzieje kiedy twoje życie nagle całkowicie zmienia swój bieg? Kiedy nagle dzieje się coś co niszczy wszystkie twoje plany, marzenia, a nawet chęć do życia. Will Traynor nie musi się nad tym zastanawiać, bo on to wie. Dwa lata wcześniej uległ "wypadkowi motocyklowemu" i to zdarzenie zaważyło na całym jego życiu. A może raczej na braku życia w życiu... Jeśli można tak powiedzieć o całkowitym braku samodzielności, nawet w najprostszych czynnościach. Mężczyzna bowiem kończy na wózku i nie jest w stanie nic robić sam, nic nie czuje od ramion w dół. Will wie, że już nigdy nie stanie na nogi, nigdy nie doświadczy tego co robił wcześniej, a jego życie zdecydowanie było szalone i bogate w najróżniejsze doświadczenia. Czy w ciągłym siedzeniu i nic nie robieniu można znaleźć jeszcze jakąś radość, czy można mieć nadzieje? - Lou Clark pragnie żeby Will zrozumiał, że jest taka możliwość, że nawet przeżywając najgorszy scenariusz można czerpać jakąś radość.
Energiczna, zabawna Lou ma własne problemy i nie ma wyboru - musi podjąć jedyną pracę jaka jej została, czyli opieka nad niesprawnym w pełni mężczyzną. Na początku jest to dla niej niesamowicie trudne - zajmować się mężczyzną, który jest do wszystkiego źle nastawiony, a w szczególności do niej. Dziewczyna nie wie jak można troszczyć się o kogoś kto jej nienawidzi? Jednak z czasem Lou i Will zaczynają rozmawiać, poznają się, a nawet zaczyna łączyć ich wzajemna sympatia. Lou sama nie wie czemu za wszelką cenę próbuje pokazać Willowi, że warto żyć, natomiast on mówi jej, że powinna oczekiwać czegoś więcej od życia niż wprowadzenia się do długoletniego partnera i urodzenia mu paru dzieciaków.
Książka porusza wiele trudnych tematów i daje nam parę rzeczy do przemyślenia. Mnie zachwyciła i wciągnęła w swoje sidła, ponieważ lubię myśleć o bohaterach nawet długo po zakończeniu czytania. Nie mogłam się od niej odciągnąć i cały czas pragnęłam wrócić do naprawdę sympatycznych, świetnie wykreowanych postaci. Mam nadzieję, że Wam też się spodoba i tak samo jak ja polubicie Lou i Willa.

Zabrałam się za nią, dlatego, że niedawno zobaczyłam zwiastun filmu. Od razu stwierdziłam, że to coś dla mnie i że jak najszybciej muszę to przeczytać (świetna fabuła a do tego wszystkiego moi ulubieni aktorzy? Czy może być lepiej?) No i wtedy pojawił się problem. Gdzie ją dostać? Nigdzie nie można było jej zakupić, a nawet jeśli - to cena była tak wysoka, że aż łzy do oczu napływały. Na szczęście jakoś udało mi się ją przeczytać. A dla wszystkich pragnących ją mieć na swojej półce - dobra wiadomość. Można już ją kupić z piękną filmową okładką.
Mimo tego, że okładka mi się bardzo podoba, to tę książkę chcę podpiąć pod ROMANS. Według mnie tam pasuje, choć z pewnością nie jest to typowe romansidło. Jeśli chcecie się dowiedzieć więcej kliknijcie i dowiedzcie się więcej o moim WYZWANIU KSIĄŻKOWYM. Może się dołączycie?Czytaliście już? Jak Wam się podobało? A może dopiero zamierzacie po nią sięgnąć? Dajcie znać i miłej lektury!
-LBM




„- Czasami, Clark, właściwie tylko dla ciebie chce mi się wstawać rano.”
Jojo Moyes – Zanim się pojawiłeś


„Człowiek ma tylko jedno życie. I właściwie ma obowiązek wykorzystać je najlepiej, jak się da.”
Jojo Moyes – Zanim się pojawiłeś

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz