Menu

czwartek, 10 marca 2016

PANIKA - wszystko albo nic!

Parę dni temu, a może lepiej byłoby powiedzieć parę nocy temu skończyłam czytać tę książkę i jak tylko znalazłam czas zabrałam się za tworzenie tego posta ;)
A więc jak widać jest! Opowiem dzisiaj o PANICE - książce Lauren Oliver, która znana jest również z serii DELIRIUM. Ale dzisiaj nie o tym, dzisiaj o



Jest to opowieść o przyjaźni, miłości, szukaniu siebie, o strachu i problemach, ale przede wszystkim o grze - grze jaką jest PANIKA.
Zwycięzca zgarnia sześćdziesiąt parę tysięcy. Czy nie jest to zachęcające? Na przykład żeby móc zacząć nowe życie? żeby oderwać się od znienawidzonego miejsca? A może grać tylko dla zemsty? Albo żeby zdobyć sławę? Właśnie o to w tym chodzi - każdy ma jakiś powód. Każdy za wszelką cenę chce wygrać. Więc jest się gotowym wiele poświęcić, ale czy warto ryzykować własne życie dla jakiejś gry? Zawodnicy właśnie to robią przy każdym zadaniu - przebiegając przez ruchliwą drogę, skacząc ze skarpy lub wchodząc na działkę niebezpiecznego człowieka. To tylko niektóre z zadań, a podczas czytania książki czeka nas o wiele więcej. 
Historię poznajemy ze strony Heather - dziewczyny, która nawet nie zamierzała brać udziału w tej niebezpiecznej zabawie oraz Dodge'a - który robi to ze względu na siostrę. Heather postanawia wziąć udział w grze kiedy zrywa z nią chłopak. Dziewczyna sama nie wie czemu to robi, może żeby udowodnić coś sobie samej, ale z czasem znajduje cel i za wszelką cenę pragnie wygrać. Dodge natomiast od początku twierdzi, że nie zależy mu na pieniądzach, pragnie tylko pokonać kogoś kogo nienawidzi. Heather i Dodge'a połączą pewne zdarzenia i wypadki, przez co w pewien sposób zjednoczą swoje siły. 


Bardzo spodobał mi się cały pomysł - więc po prostu musiałam sięgnąć po tę książkę. Jest naprawdę wciągająca. Siedziałam nad nią do późnej nocy i po prostu musiałam poznać koniec. Czasem nie wiadomo czego się spodziewać, a momentami jest przewidywalna. Nie przywiązałam się jednak zbytnio do bohaterów chociaż uważam, że dobrze się o nich czytało. Mam nadzieję że Was pozytywnie zaskoczy i wciągnie tak jak mnie.
-LBM

"O to właśnie chodzi w zaufaniu (...) Nigdy nie masz pewności."
Lauren Oliver - Panika


"Ludzie zaskakiwali. I to w najbardziej nieoczekiwany sposób. To była właściwie jedyna rzecz, której można było być pewnym."
Lauren Oliver - Panika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz