Menu

wtorek, 13 października 2015

Obca

Hejka bookmonsterzy!
Dzisiaj opowiem Wam o książce, którą dopiero co skończyłam czytać i trochę mną wstrząsnęła. Ta książka to niesamowita historia. Sama nie mogłam uwierzyć, że tak mnie pochłonęła, spodziewałam się, że opisy osiemnastowiecznej Szkocji mnie zanudzą. Jednak, wierzcie mi lub nie, ale nie nudziłam się ani przez sekundę. Może już się domyślacie o czym mówię? Oczywiście o książce "Obca" Diany Gabaldon. Piękna historia miłości, która niesamowicie pobudza wyobraźnię. Rzadko kiedy potrafię sobie dokładnie wyobrazić te piękne okolice, które opisują w książkach jednak w tym przypadku jakoś nie miałam z tym problemu.


Książka opowiada o Claire, która wybiera się ze swoim mężem Frankiem do Szkocji, gdzie para zamierza odbudować łączącą ich miłość po długiej rozłące, która nastąpiła przez wojnę. Warto wspomnieć, że Claire była pielęgniarką i interesuje się botaniką. Pewnego dnia Claire dotyka wielkiego kamienia, który przenosi ją w czasie. Dziewczyna nie potrafi w to uwierzyć, próbuje jakoś sobie to wytłumaczyć, ale w końcu akceptuje to co się wydarzyło. W 1743 roku spotyka przodka swojego męża, oraz Szkotów, którzy ją porywają. Poznaje młodego chłopaka o imieniu Jamie, któremu najpierw uratuje życie, a później połączy ich coś na podobieństwo przyjaźni. Mogłabym tak długo opowiadać co się działo w tej niesamowitej książce, jednak jeśli chcielibyście się dowiedzieć, myślę, że lepiej będzie jeśli sami po nią sięgniecie niż, jeśli ja będę Was tu zanudzać. Książka ma wiele stron, ale czyta ją się zadziwiająco szybko. Akcja także szybko się rozwija i nie mam jej nic do zarzucenia. Oprócz tego, że czasem naprawdę miałam ochotę krzyknąć lub płakać po tym co się działo... Opowieść momentami zabawna, a momentami przerażająca. Czasem wstrząsały mną opisy. Czasem wolałabym zapomnieć niektórych przeczytanych zdań. Nie jest to z pewnością książka dla osób, które lubią delikatne, wrażliwe opisy, gdzie wszystko jest piękne. Nie jest to książka na jeden wieczór, na odprężenie. Trzeba się nastawić, że spędzimy z nią więcej czasu i że przeżyjemy niesamowitą przygodę, której ja najchętniej nie kończyłabym. Powieść zainteresowała mnie wszystkim co związane ze Szkotami i nie mogę się doczekać następnej części. Mam nadzieję, że w Waszym przypadku będzie tak samo.


-LBM

"- Och tak - odparł dość niechętnie. - Jestem twoim panem... a ty moją panią. Chyba nie mogę posiąść twej duszy, nie tracąc własnej."
Diana Gabaldon – Obca



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz