Menu

wtorek, 9 lutego 2016

Wybacz, ale będę Ci mówiła skarbie - miłość mimo różnicy wieku

Hej! Hej! Hej!
Nawet nie będę zaczynać tematu mojej długiej nieobecności. Więc pomijając go, niedawno przeczytałam “WYBACZ, ALE BĘDĘ CI MÓWIŁA SKARBIE” autorstwa Federico Mocci. Mogę się wreszcie pochwalić, że książka nie była według mnie idealna i wiele jej do tego brakowało jednak historia opowiadana przez autora była jedną z moich ulubionych. Różnica wieku. Miłość. Miłość pomimo różnicy wieku. Te historie zazwyczaj kończą się złamanymi sercami i pokazaniem, że to się po prostu nie może udać. Chociaż w pewnym stopniu doświadczamy tego i w tej książce, to jednak możemy oczekiwać pewnych szczęśliwych zakończeń. Dlatego właśnie ta książka przypadła mi do gustu… przynajmniej wydaje mi się, że mogę tak powiedzieć. Jednak bohaterowie w pewnych sytuacjach nieco drażnią. Są także czasem płytcy i bezpłciowi. Według mnie za dużo piosenek i cytatów, ale wiadomo każdy lubi co innego. Nie do końca pasuje mi styl tego autora, jednak książka jest wciągająca i potrafi zainteresować. Akcja rozwija się szybko, a historia jest naprawdę ciekawa i zabawna. Potrafi zdenerwować, rozbawić, a może nawet troszkę wzruszyć.
Teraz może opowiem parę słów o fabule. Więc jak już wspominałam: MIŁOŚĆ MIMO RÓŻNICY WIEKU… Historia opowiada o Niki, która jest licealistką, ma przyjaciółki - Fale, niedawno zerwała z chłopakiem. Pewnego dnia w drodze do szkoły wjeżdża na swoim skuterze w samochód Alessandro - 36-letniego "dyrektora kreatywnego" w agencji reklamowej. Alessandro został porzucony przez kobietę. Jest zrozpaczony. Ich światy się zderzają, okazuje się że potrafią znaleźć wspólny język. Że mimo wielu drastycznych różnic dobrze im w swoim towarzystwie. Jednak Niki i Alex chociaż jedno mogłoby być dzieckiem drugiego, potrafią wzbudzić sympatię i myślę, że większość osób będzie im kibicować mimo czasem naprawdę głupich i nieuzasadnionych zachowań.
Książka jednak nie opiera się tylko na ich historii. Jest także wiele innych wątków, związanych z przyjaciółmi Niki i Alexa oraz ludzi, którzy w jakiś sposób są z nimi powiązani choć na początku nic nam o tym nie wiadomo. Książka ma pewien urok, ale z pewnością mnie nie zdziwi jeśli wielu z Was ją odłoży na bok. Mi się podobała, sięgnęłam po nią, dlatego że parę lat temu widziałam film na podstawie tej powieści i byłam szczerze zaskoczona takim rozwojem zdarzeń. Nie będę ukrywać, że przypadł mi do gustu. Jednak nie jest to żadne arcydzieło, które zamierzam wszystkim polecać. Zwykłe romansidło, prawdopodobnie godne polecenia.
Dzięki za uwagę! Miłego czytania!


-Little Book Monster

"Może zawsze, kiedy się zakochujesz, jest tak, jakby to było po raz pierwszy."
Federico Moccia – Wybacz, ale będę ci mówiła skarbie

"[...] im piękniejsza była miłość, tym dłuższe będzie cierpienie, kiedy ta miłość się skończy."
Federico Moccia – Wybacz, ale będę ci mówiła skarbie


"Życie się kończy, gdy przestaje się je przeżywać."
Federico Moccia – Wybacz, ale będę ci mówiła skarbie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz