Menu

sobota, 5 września 2015

Fangirl

Hejka!! Dzisiaj opowiem Wam trochę o książce, którą niedawno przeczytałam. Jest nią "Fangirl" autorki Rainbow Rowell. Opowiada ona o Cather, dziewczynie piszącej fanfiki o Simonie Snow, który jest postacią z jej ulubionych książek. Ma ona siostrę bliźniaczkę, która chce w college'u imprezować, szaleć i poznawać nowych ludzi w przeciwieństwie do cichej Cath, która woli przesiadywać w pokoju i pisać nowe historie miłosne o swoich ulubionych bohaterach. Jednak jak to zwykle bywa życie nie daje jej w spokoju być odseparowaną od wszystkiego i wszystkich. Cather także poznaje nowych znajomych i mimo, że oddala się od siostry nabywa nowe przyjaźnie. Jednak nic więcej nie mogę napisać bez spoilerowania... a szkoda. Mogę za to powiedzieć, że według mnie książka jest napisana idealnie. W rozdziały są wplecione fragmenty fanfików Cath oraz "oryginalne" fragmenty z ulubionej serii dziewczyny. Moim zdaniem był to świetny pomysł i bardzo mnie ciekawiło nie tylko co będzie się działo z Cather, ale także w co wpakuje się Simon. Książka jest momentami bardzo zabawna, a czasem smutna i wzruszająca. Często znajdowałam podobieństwa między sobą samą, a bohaterką. Nie sądziłam, że ktoś (nawet jeśli to tylko bohaterka książki) może mieć podobne obawy lub przemyślenia do moich. Szczerze powiedziawszy nie spodziewałam się, że będę się tak dobrze bawić przy czytaniu tej książki. Wszystkim gorąco polecam i mam nadzieję, że Wam też się spodoba i nie będę musiała brać odpowiedzialności za zmarnowany czas. Miłego czytania! 
LBM 


"Co to, kurde, jest fandom?
– Nie zrozumiesz tego – westchnęła Cath, żałując, że użyła tego słowa, i mając świadomość, że jeśli zacznie się tłumaczyć, tylko pogorszy sprawę. Reagan nie uwierzy ani nie zrozumie, że Cath nie jest taką sobie zwykłą fanką Simona. Była jedną z tych prawdziwych. Była fanką, która ma własnych fanów."
-Rainbow Rowell "Fangirl"


"Żyli długo i szczęśliwie", a nawet samo "żyli długo" nigdy nie jest kiczowate. To najszlachetniejsza i wymagająca ogromnej odwagi rzecz, na jaką mogą się zdecydować dwie osoby."
-Rainbow Rowell "Fangirl"


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz