Menu

poniedziałek, 7 września 2015

Wakacje w Paryżu


Dzisiaj chciałabym Wam zaproponować bardzo wakacyjną, przyjemną i krótką lekturę. Wiem, że już po wakacjach, ale gdybym miała Wam opowiadać o niej za rok, pewnie już nie pamiętałabym połowy rzeczy, o których chcę opowiedzieć. Jednak nawet na jesienny czy zimowy wieczór przy ciepłej herbatce będzie pewnie Nam przypominać o przebytych wakacyjnych przygodach, historiach, miłościach. Opowiem o książce: "Ten Jeden Dzień" autorki Gayle Forman. Już wcześniej czytałam od tej autorki dwie książki - "Zostań, jeśli kochasz", a także "Wróć, jeśli pamiętasz". Jednak bardziej podobała mi się książka opowiadająca o przygodzie i może także o miłości w Paryżu. Główną bohaterką jest Allyson, która razem z przyjaciółką pojechała na wycieczkę zwiedzając Europę. Jednak nie udało jej się zobaczyć miejsca, do którego chciała pojechać najbardziej - Paryża. Dzięki temu, kiedy spotyka pewnego niesamowitego chłopaka, przystaje na propozycję, żeby wybrać się tam właśnie z nim. Na jeden wyjątkowy dzień. Z Willemem (bo tak ma na imię chłopak) Allyson czuje dziwną więź. Potrafi z nim rozmawiać o wszystkim i o niczym. Dziewczyna nagle staje się swoją całkowitą odwrotnością, ponieważ na co dzień spontaniczność oraz nierozważność są jej obce. Czy to może być zasługa chłopaka? Czy może go pokochać w jeden dzień? Jak w ogóle mogłoby się to zdarzyć? Tym bardziej, że chłopak nawet nie zna jej prawdziwego imienia... Ten jeden dzień odwraca jej całe życie do góry nogami. Kiedy wraca do domu jest zupełnie inną osobą. Czy po tym co przeżyła poradzi sobie do powrotu do rzeczywistości? Przecież nie może zapomnieć... Jeśli chcecie odpowiedzi na te pytania, to musicie niestety sobie sami na nie odpowiedzieć. Chociaż uwierzcie mi, że naprawdę chciałabym powiedzieć coś więcej.




Sama nie wiem czy ta książka podobała mi się dlatego, że jest taka nieprzewidywalna, czy to może dlatego, że moim marzeniem jest pojechać do Paryża. Może jedno i drugie. Chociaż to bardzo mało prawdopodobne, że taka przygoda może się przytrafić komukolwiek z Nas, to i tak, ta historia mi się bardzo podobała i nie żałowałam, że sięgnęłam po tą książkę. Jest bardzo wciągająca i czytając o Paryżu możemy się poczuć jakbyśmy prawie tam byli. Czytając tą książkę widziałam te wszystkie uliczki i byłam tam razem z bohaterami, a to rzadko mi się zdarza. Naprawdę cudownie było czytać tę historię; tak słodkiej i prawie niemożliwej miłości. Już nie mogę się doczekać następnej części. Już na szczęście jest!!! "Ten Jeden Rok" - dla wszystkich, którym spodoba się pierwsza część. Mam nadzieję, że będziecie chociaż w połowie zachwyceni tak jak ja.

-LBM



 Miłego czytania!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz